Nieuws

« Vorige - Volgende »

Houtman & de Vogel verkochten ook in 2012 weer de meeste huizen

24 januari 2013 - 07:00  •  Houtman & de Vogel  •  reacties

Houtman & de Vogel verkochten ook in 2012 weer de meeste huizen

Alphen aan den Rijn -

Hoe doen jullie dat toch?
“Hai Dick, cappuccino was het toch?” Ik heb mijn jas nog niet uit, vanwege de 4 onder nul op deze frisse winterochtend maar met een stralende zon, of wij hebben het al over het succes van Houtman en de Vogel van het afgelopen jaar. “Karel, ik heb eigenlijk maar één vraag die de lezers ook alles kan vertellen over jullie succes en dat van jullie klanten en die vraag is eenvoudig : Hoe doen jullie dat toch? Want het is nu voor de 3 de keer op rij, dus geen toeval of geluk, dat jullie de meeste huizen verkochten.” Karel glunderend: “hard werken Dick”. Benno (Houtman) legt de telefoon neer: “Wij bellen altijd terug.”

Het makelaarsvak is qua mentaliteit heel erg verandert.
Vroeger hoorde een makelaar bij de notabelen van een dorp of stad, vervolgt Karel. Op vrijwel hetzelfde niveau als de notaris en de dokter. De klant ging een paar jaar geleden nog zelf naar de makelaar, zelden was het andersom. Dus wachtte je als makelaar gewoon af of er klanten naar je toe kwamen. Benno: sommige oudere makelaars zitten tot op de dag van vandaag de hele dag op kantoor voor het raam te wachten tot ze worden gebeld. Wij hebben met onze ipad en 06 het hele kantoor gewoon altijd bij ons. Kunnen a la minuut reageren en doen dat ook. Zijn meer op pad dan op kantoor. Kennen de huizen door en door. Weten alles van ‘onze’ huizen en kunnen de aspirant kopers ook zonder mapje met info eigenlijk alles wel van een huis vertellen.

Je moet nooit emotioneel een huis kopen of verkopen.
Door de stagnerende bouw, veel woningbouwprojecten zijn uitgesteld, ontstaat er een schaarste aan woningen in de nabije toekomst. De vraag van mensen om lekker te wonen blijft natuurlijk altijd bestaan. Rationeler verkopen of aankopen is verstandig. Niet tot het uiterste met een financiering gaan ook. Neem de tijd. Ga er desnoods voor de 3e keer naar toe. Ga niet van de hoofdprijs uit als je verkopende partij bent, want als uw huis daardoor te lang in de verkoop staat, raakt het een beetje besmet en wordt het steeds moeilijker voor ons om het te verkopen. Neem dus een goede makelaar. Benno wijst naar Karel. Karel naar Benno. Ik moet er vandoor, een bezichtiging. Karel weet net zo veel als ik hoor. ( Hij lacht.) Tot vanmiddag.

De klant wil gewoon zijn of haar huis snel verkopen.
Makelaar zijn? “ Dat is wat ons betreft helemaal geen mooie- meneren- vak. Wij dragen ook geen das, omdat die ons gewoon niet lekker zit, zeker niet als je, zoals wij, graag hard wilt werken” Karel vervolgt: ”Wij komen, om prettig te beginnen, altijd op tijd. Hebben het goede mapje bij ons. Kennen het huis en de markt als onze broekzak. Zijn zeer nauw betrokken bij de klanten. Hebben een stappenplan dat niet voor niks heet: Hoe gaan wij samen succesvol uw huis verkopen? Wij doen aan echte marketing ( wat blieft u?). Maken duidelijke en opvallende reclame, gebruiken geen dure woorden en zijn nogal vasthoudend. “ Dan volgt er nog een feit dat de klant voor onze uren als makelaar niet hoeft te betalen totdat het huis is verkocht. No cure, no Pay, mag dan Engels zijn, dat spreekt Nederlanders sterk aan. Advertentiekosten betaalt men uiteraard natuurlijk wel.”

De planmatige aanpak geeft een goed resultaat.
En de gebruikte huisstijlkleur geel zorgt er voor dat wij opvallen. Wij beschikken waar nodig over een eigen verkoopstyliste, profklusser, goed bezochte snelle site en een eigen opvallend advertentie –programma. Karel en Benno doen zelf de bezichtigingen, wanneer het de klant uit komt ook ’s avonds en op zaterdag, en niet alleen tijdens de kantooruren van de makelaar. Onderhandelen zelf. Gaan mee naar de notaris. En achter hen werkt een goed team van 3 sterke vrouwen die de makelaars veel werk uit handen nemen. Daarom noemde ooit een tevreden klant ons:  Makelaars met pit. En dat is nu ook onze slagzin geworden.”

De toekomst in? Mee blijven bewegen met de markt.
De mannen zijn ook druk met de toekomst. Hoe kun je de service verbeteren? Hoe kun je alles nog eenvoudiger en laagdrempelig maken? Meer service naar de klant?

Bereikbaarheidtest: Bel Karel de Vogel 06 105 916 33 of Benno Houtman 06 524 368 68.
U mag het proberen van Benno en Karel. “Zet dat maar in de krant. Als iemand een huis in de verkoop wil geven of iets anders wil weten, kan men ons dus rechtstreeks bellen”. U krijgt hen meteen aan de lijn. Zo niet, omdat zij bijv. bij de notaris zitten, spreek u gewoon uw eigen nummer in en zij bellen u terug zodra het kan.

2 makelaars die voor twee werken: Houtman & de Vogel.
Ik neem afscheid van de 4 ehhh…2 makelaars met pit. Als journalist ging ik enthousiast bij de heren vandaan, net als de vorige keer trouwens.

Gefeliciteerd met zo’n makelaardij.
Wat een energie. Wat een klantvriendelijkheid. Wat een mooi succes in een wat moeizamere markt. Als ik ooit mijn huis ga verkopen…. U kunt uiteraard altijd naar het kantoor bellen op 0172- 234406. Want ook Natasja, Sandra en Monique staan hun ‘mannetje’. Nu snapt u, hoop ik, wat meer van het succes dat men aan de Europalaan heeft. Sommige mensen beweren dat het een kwestie van geluk is. Ach zo kun je het natuurlijk ook noemen. Maar u en ik weten nu wel beter.

Fotograaf: Josh Walet
Houtman & De Vogel Makelaardij.'
Houtman & De Vogel Makelaardij

Uw perfecte partner bij het verkopen van uw woning!