Nieuws
Nieuwe contracten voor huishoudelijke ondersteuning
Alphen aan den Rijn - ln totaal hebben dertien organisaties zich ingeschreven op de opdracht. Twaalf hiervan hebben begin september een definitieve gunning ontvangen.
Persoonlijk
De gemeente vindt dat inwoners zo goed mogelijk ondersteund moet worden. "Wij denken mee met de persoonlijke situatie van de inwoner en zoeken naar de beste oplossing. Daarom hebben wij met deze organisaties afspraken gemaakt over de kwaliteit van de dienstverlening. Van belang is dat er gekeken wordt naar de gehele situatie rondom de inwoner en dat wordt samengewerkt met de verschillende organisaties en mantelzorgers die ook betrokken zijn bij de klant", aldus de gemeente.
Tot en met 28 januari 2018 kunnen inwoners bij hun huidige thuiszorgaanbieder blijven en verandert er niets. Voor de huishoudelijke ondersteuning vanaf 29 januari 2018 kiest de inwoner zelf een thuiszorgaanbieder. Dit kan de huidige thuiszorgaanbieder zijn, maar de inwoner kan ook kiezen voor een andere aanbieder.
Klanttevredenheidsonderzoek
Om de kwaliteit van de dienstverlening te controleren voert Participe, in opdracht van de gemeente, regelmatig (klant)tevredenheidsonderzoeken uit. Dit doet zij door bij een aantal klanten langs te komen en in gesprek te gaan over de huishoudelijke ondersteuning. Participe wil dan graag weten of de thuiszorgaanbieder (de hulp en de organisatie daarachter) vriendelijk en toegankelijk is, of deze met hen meedenkt en bereikbaar is en zijn afspraken nakomt.
Verwante nieuwsberichten
- 19 mrt 2018 Verkiezingsonrust over gang van zak...
- 31 okt 2017 Nieuwe contracten voor huishoudelij...
- 11 dec 2015 Ouderen en digitalisering
- 22 aug 2014 Robbels - Marja Kraakman
- 21 mei 2013 SP: kom naar de manifestatie thuisz...