Politiek
Digitale parkeervergunningen stuiten op onbegrip
Alphen aan den Rijn - Ank de Groot had vragen gesteld en schriftelijk antwoord gekregen over een aantal zaken betreffende de nieuwe parkeervergunningen voor bewoners. Sommige antwoorden verbaasden haar. "De wethouder bedoelt toch niet serieus dat mensen maar hulp moeten gaan zoeken bij het invullen van de aanvragen? De website is onduidelijk. De mantelzorgvergunning is onduidelijk. De gemeente vertrouwt te veel op digitale vaardigheden die mensen niet hebben", aldus De Groot.
De wethouder met communicatie in zijn pakket denkt dat het wel meevalt. "Parkeerservice verzorgt de communicatie. Er is een brief gestuurd en er staat een filmpje op de website van de gemeente. We hebben inmiddels ook de meest gestelde vragen met antwoord op de site staan", meldt Schotanus. "TOM in de Buurt kan helpen bij het invullen."
De Groot bleef ontevreden over de antwoorden. Zij is van mening dat de website te ingewikkeld is en dat mensen niet om hulp moeten hoeven vragen, maar dat het allemaal veel simpeler moet kunnen. Gewoon schriftelijk bijvoorbeeld.
Verwante nieuwsberichten
- 1 jun 2018 Digitale parkeervergunningen stuite...
- 20 apr 2018 Alphenaren niet blij met verhoging ...
- 27 jan 2018 Bezoekers gaan in centrumgebied per...
- 21 dec 2017 Per saldo levert parkeren meer op d...
- 16 feb 2012 Informatie over verlenging parkeerv...
- 22 dec 2011 Parkeervergunning voor zorgverlener...