Nieuws

« Vorige - Volgende »

Marketeers Rijn- en Veenstreek over groei recreatie

7 november 2017 - 14:35  •  reacties

Marketeers Rijn- en Veenstreek over groei recreatie

Alphen aan den Rijn - Het was de eerste keer dat de marketeers op deze wijze bijeengekomen zijn, maar zal zeker een vervolg krijgen. Er zijn genoeg punten naar voren gekomen om verder met elkaar in gesprek te gaan.

De bijeenkomst vond plaats in het Bezoekerscentrum Veenweide in Alphen aan den Rijn. Deelnemers aan de sessie waren het Platform Recreatie en Toerisme Alphen (PReT), VVV Alphen, Alphen Marketing, VVV Boskoop, Kaag en Braassem Promotie en afgevaardigden uit het Netwerk Ontdek Nieuwkoop.

Arjan Bakker: "We vertegenwoordigen allemaal een uniek gebied, met een eigen identiteit, een eigen verhaal en natuurlijk ook met eigen beperkingen. Toch staan we met betrekking tot de gebiedsmarketing voor uitdagingen die niet zo gek veel van elkaar verschillen, zo blijkt uit de bijeenkomst."

Recreatie
De deelnemers concluderen dat publiekstrekkers Archeon, Avifauna, de kwekers in Boskoop en de recreatie op en om het water belangrijke pijlers voor de Rijn- en Veenstreek zijn, waarvan geprofiteerd kan worden. Daarnaast wordt het landschap benoemd als de waarde die de gemeenten met elkaar bindt.

"We moeten op zoek naar een verantwoorde groei op het gebied van toerisme, met kwaliteit hoog in het vaandel, zodat er een gezonde balans is tussen natuur, wonen en recreatie in ons mooie gebied", was de conlusie van de aanwezigen.

Samenwerking
Een samenwerking kan bijvoorbeeld plaatsvinden op het delen van netwerken, informatieverstrekking, middelen en expertise. Er zal de komende tijd in dit verband verder gekeken worden waar de behoefte ligt en wat de mogelijkheden zijn elkaar hier te versterken.

Fotograaf: Alphens.nl