Blogs over Alphen

« Vorige - Volgende »

De week van Bas – week 27

13 juli 2011 - 11:25  •  Bas Bosman  •  reacties

De week van Bas – week 27

Alphen aan den Rijn -

Ik begin toch dicht bij mezelf. Eén bericht van de alphen.cc valt mij direct op. Alphen moet op de kaart gezet worden. Er moet budget vrijkomen voor een stadspromoter. En wel 50.000 euro. Wat een belachelijk initiatief als je het zo stelt. Een beetje brutoloon is al gauw zo’n 30.000 euro voor een dergelijk functie, wat al heel weinig is binnen deze wereld. Netto voor de werkgever wordt dat al gauw het dubbele. Blijft er dus weinig over voor materiaal om mee te werken. Keer 10 dus dat budget als je enigszins iets zinvols wil doen. En sorry hoor Gerard, om een gepensioneerde dit te laten doen tegen onkostenvergoeding is echt een mooie grap van je. Dit is een serieus onderwerp. Dat doet iemand niet ‘ff’. Daar moet je met een team in een periode van 3 jaar uitermate gefocust, strategisch en continu mee bezig zijn. Ik moet er niet aan denken dat ik dit na mijn 67e nog zou moeten doen. Laat staan dat ik me dan nog druk moet maken om alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van promotie en communicatie. Gerard, eerst even nadenken voor je wat zegt. 

Het Alphens Nieuwsblad geeft aandacht aan een ondergronds onderwerp; het glasvezelnetwerk. In het centrum heeft zo’n beetje iedere straat al open gelegen om – na het inleggen van een kabeltje – weer gauw dichtgemaakt te worden. Het resultaat is een vandalismegevoelig kabeltje wat de grond uitsteekt. Ik heb wat brieven gekregen over glasvezel, wat promotie voorbij zien komen en ik vroeg me inderdaad ook al af wat die keet op het Rijnplein doet. Nu weet ik het. Alphen krijgt glasvezel met alle voordelen van dien. Ik ben een moderne jongen, dus doen. Nu blijkt Ziggo er de zin er helemaal niet van in te zien. Ik ben klant van Ziggo, dus opletten. We hebben al lang glasvezel dus, volgens Ziggo. Ik snap er geen bips meer van. Kan iemand mij uitleggen waarom mijn stoep heeft open gelegen? 

Belangrijker in het Alphens Nieuwsblad is de aangekondigde koffiemiddag in Brasserie Toor. Ouderen mogen genieten van een kopje koffie daar. Even keuvelen met mede-senioren. Kijk, dat vind ik nu een belangrijk initiatief. Maar een aankondiging van 10 regels in 1 kolom is wel heel karig. Is dat de aandacht die de ouderen verdienen? Er moet een paginagrote aankondiging komen met een oproep dat iedere jonge Alphenaar ’s een oudje aan de hand op de koffie moet nemen. Al doet iedere jonge Alphenaar (tot 50 jaar) dat maar 1 keer per jaar, maken we een hoop senioren een heel stuk gelukkiger. 

Het Witte Weekblad geeft aandacht aan schoolzwemmen. Dat dreigt geen vanzelfsprekendheid meer te worden. Laat ik daar kort over zijn. Of we nu ouders zijn of gemeente, kinderen laten verzuipen gebeurt alleen in 3e wereld landen. Dat we er überhaupt over na moeten denken. 

Iets wat mij iedere week verbaasd is Week in Beeld. Ik moet iedere week heel scherp zijn om te kijken of mijn buurman geen zendmast in mijn avondzonnetje wil gaan plaatsen. Mis ik een week, dan ben ik na 6 weken de Sjaak. Dan heb ik geen recht meer op bezwaar. Ik weet namelijk uit eigen ervaring dat niet iedere buur zijn buren informeert. Dit systeem is gedateerd. Laten we op zijn minst een wat modernere informatiebron toevoegen aan deze voorziening.

Fotograaf: Josh Walet
Bas Bosman.'
Bas Bosman

Echte Alphenaar, ondernemend, enthousiasteling en buiten de kaders denkend.