Politiek - Overig

« Vorige - Volgende »

Goede respons op enquête dienstverlening

16 november 2011 - 00:35  •  reacties

Goede respons op enquête dienstverlening

Alphen aan den Rijn - Met een respons van ruim 1400 ingevulde enquêtes, is maandag 14 november de enquête dienstverlening van de gemeente ABR gesloten. Een aantal waarmee met voldoende nauwkeurigheid uitspraken zijn te doen, aldus I&O research, dat voor de gemeente dit onderzoek uitvoert.

Diverse manieren benaderd

Er is bij dit onderzoek gekozen voor drie stromen om de enquête onder de aandacht te brengen bij inwoners:

1. Uitnodiging   


Een gericht aangeschreven groep personen bestaande uit: het bestaande online Alphen panel en ruim 2000 inwoners uit zowel Boskoop en Rijnwoude via steekproef uit de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). Deze mensen hebben allemaal met speciale unieke codes ingelogd. In totaal zijn hier 381 enquêtes via Alphen panel binnengekomen (respons van 40%) en via de brieven uitgezet in Boskoop en Rijnwoude zijn 768 enquêtes ingevuld (respons van 19 procent)

2. Marktgesprekken    

Als kwalitatieve aanvulling op deze enquêtes zijn in alle kernen ‘marktgesprekken’ gevoerd. In totaal zijn 209 gesprekken gevoerd.

3. Gemeentelijke websites    

Om optimaal zorgvuldig te zijn naar de inwoners is via de gemeentelijke en ABR websites zo veel mogelijk mensen uit de drie gemeenten de ruimte geboden om ook nog te reageren. Hier zijn 76 enquêtes op binnengekomen.

In totaal zijn er 1.434 ingevulde enquêtes.

Fotograaf: Josh Walet
Tags: gemeente abr, gemeente, enquete