Politiek
Parkeerbeleid voor bewoners nodeloos ingewikkeld
Alphen aan den Rijn - Raadslid Verschuur vindt niet alleen het digitale aan- en afmelden van een kenteken nodeloos ingewikkeld, zij wil ook weten hoe Parkeerservice omgaat met de gegevens. Parkeerservice voert het parkeerbeleid voor de gemeente Alphen aan den Rijn uit, maar krijgt de persoonlijke gegevens die bij een kenteken horen niet. Aldus wethouder Schotanus. "Parkeerservice verzorgt de handhaving, maar heeft daarvoor geen naam en adres van de kentekenhouder nodig. De gegevens gaan naar het Nationaal Parkeerregister en deze worden niet aan derden verstrek."
Het digitale systeem van het aan- en afmelden van een kenteken van een bezoeker van onder meer de centrumbewoners van Alphen-Stad is te ingewikkeld. Verschuur is niet de enige die hier zo over denkt. Haar mening wordt op social media volop gedeeld. Schotanus wijst weliswaar op de mogelijkheid van maatwerk, maar hij gaat niet in op het principe van het digitale systeem. Wel meldt de wethouder tijdens de raadsvergadering van donderdag 28 juni dat hulpdiensten geen vergunning nodig hebben, mantelzorgers meer uren hebben gekregen en dat de wet zorgvuldig wordt toegepast. En: "We hebben heel weinig bezwaarschriften gekregen toen dit systeem is ingevoerd."
Verwante nieuwsberichten
- 4 sept 2018 Oud-wethouder Hoekstra voorzitter P...
- 30 jun 2018 Parkeerbeleid voor bewoners nodeloo...
- 10 jan 2018 Alphen overweegt scanvoertuig voor ...
- 31 aug 2017 Slecht uitgewerkte parkeerproef wer...
- 26 aug 2017 Proef gratis parkeren in centrum ga...
- 7 mei 2016 Beter laat dan nooit: VOA ziet het ...
- 5 aug 2014 Vanaf 1 september bricken in Alphen...
- 10 jul 2014 Wijzigingen tarieven parkeerabonnem...
- 4 jun 2014 Alphenaren betalen netjes voor beta...
- 16 feb 2012 Informatie over verlenging parkeerv...