Politiek
Citymarketing levert 2,5 ton in op de begroting
Alphen aan den Rijn - De wethouders hebben hun huiswerk gedaan. Wethouder economie, Gerard van As, zal in ieder geval inleveren op de posten EDBA en Citymarketing. Dat blijkt uit een presentatie op donderdag 6 juni tijdens de raadscommissie over het programmaverslag 2018, de voorjaarsnota 2019 en de kadernota 2020.
Citymarketing
Het Economisch Development Board Alphen (EDBA) bestaat uit een aantal onderdelen. Een ervan is Citymarketing. Dat moet het imago van de gemeente verbeteren en Alphen aan den Rijn 'op de kaart' zetten. Citymarketing kan echter toe met minder geld dan nu. Er wordt voortaan door de gemeente jaarlijks 2,5 ton minder aan uitgegeven. Ook wordt Citymarketing een zelfstandige stichting met een budget van 3,5 ton.
EDBA
De EDBA krijgt 6 ton minder te besteden. Het economisch actieprogramma wordt 'uitgekleed' omdat de economie is aangetrokken en veel maatregelen niet langer nodig zijn. Het LEF-programma gaat bij EDBA weg en wordt voortaan door de gemeente zelf uitgevoerd, vooral omdat er weinig gebruik van de subsidiemogelijkheden wordt gemaakt.
De EDBA houdt zich voortaan niet meer bezig met subsidies en marketing op advies van extern bureau Twijnstra Gudde die de organisatie heeft doorgelicht. De nieuwe functie van EDBA is voortaan om gevraagd en ongevraagd advies te geven over economische lokale vraagstukken.
Op de foto: de verlichting op de PTT-toren is een project van Citymarketing
Verwante nieuwsberichten
- 12 jun 2019 EDBA wordt denktank voor gemeentebe...
- 6 jun 2019 Citymarketing levert 2,5 ton in op ...
- 28 mei 2019 Geen schokkende zaken in Voorjaarsn...
- 15 mrt 2019 MINERVA Geld
- 8 mrt 2019 Politiek wil debat over grote overs...
- 20 feb 2019 Financiën van Alphen aan den Rijn s...
- 20 feb 2019 Twee kleine kleutertjes....
- 15 dec 2018 Ondanks tekort geen onvrede met fin...
- 11 dec 2018 Aanstelling van Erik Braun aanleidi...
- 7 dec 2018 MINERVA Watjes