Nieuws
Groene Hart Promotie krijgt steun
Alphen aan den Rijn - website www.groenehart.nl met 360.000
bezoekers in 2012 een van de grootse regionale websites van
Nederland. Hoofddoel: nog meer van de 7 miljoen bewoners van de
Randstad naar het prachtige Groene Hart trekken. De uitvoering van
de promotie komt in handen van Alex Kok en Kitty Kusters. Zij zijn
nu al verantwoordelijk voor Woerden Marketing. In het najaar start
de werving onder het bedrijfsleven.
Samenwerking
In de afgelopen maanden hebben de eenentwintig gemeenten
en de drie provincies, met steun van de Stuurgroep Nationaal
Landschap Groene Hart een businessplan gemaakt voor de toekomst van
de gezamenlijke Groene Hart promotie. De gedachte achter deze
samenwerking is dat samen optrekken dé manier is om grote groepen
potentiele bezoekers in de Randstad naar het Groen Hart te krijgen.
Op basis van het businessplan hebben de gemeenten en provincies nu
de middelen beschikbaar gesteld. De financiële toezeggingen zijn
gedaan voor 2013 en 2014.
Promotie
De Groene Hart promotie zal in eerste instantie bestaan uit vier
pijlers: de website www.groenehart.nl, online campagnes
met google en facebook, de Maand van het Groene Hart en
Streekproducten. In het najaar start ook de werving van bedrijven
die gebruik willen maken van de mogelijkheden van de Groene Hart
Promotie. Gemeenten die nog niet deelnemen, hebben zeker nog de
kans om aan te haken. Op die manier wordt de basis breder en kunnen
de activiteiten worden uitgebreid.
De eenentwintig gemeenten die nu al deelnemen zijn: Alphen aan
den Rijn, Boskoop, Rijnwoude, Bergambacht, Bodegraven-Reeuwijk, De
Ronde Venen, Gouda, Kaag en Braassem, Krimpen aan den IJssel,
Lopik, Nederlek, Nieuwkoop, Ouder-Amstel, Ouderkerk, Oudewater,
Schoonhoven, Vlist, Waddinxveen, Woerden, Zuidplas
en Montfoort.