Nieuws
Uitkomsten van klantonderzoek Wmo bekend
Alphen aan den Rijn - Met het klantonderzoek onderzoekt de gemeente jaarlijks hoe inwoners de toegankelijkheid en de kwaliteit van de Wmo-voorzieningen ervaren en welk effect ze ervan hebben ondervonden in hun zelfredzaamheid.
Nieuwe aanpak onderzoek
Nieuw is dat gemeenten een verplichte, gestandaardiseerde vragenlijst moesten gebruiken. Er zijn 78 gemeenten die gedurende dezelfde periode ook het klantonderzoek hebben uitgevoerd. Dat maakt een vergelijking tussen gemeenten onderling mogelijk via www.waarstaatjegemeente.nl. De nieuwe, verplicht gestelde, vragenlijst levert helaas onvoldoende informatie op om te bepalen op welke manier wij onze dienstverlening aan inwoners kunnen verbeteren. Daarom gaat de gemeente gedurende het jaar aanvullende onderzoeken uitvoeren op het gebied van klanttevredenheid.
Uitkomsten onderzoek
Als we onze resultaten vergelijken met de gemiddelde resultaten van de 78 gemeenten, dan blijkt dat we rond het gemiddelde scoren. Ons doel is om op alle onderdelen in de komende jaren boven het gemiddelde uit te komen. Aandachtspunt is het effect van de ondersteuning. Hier scoren wij lager op dan het gemiddelde. Op dit moment doet een onderzoeksbureau voor ons een extra onderzoek naar zelfredzaamheid en participatie. De resultaten daarvan zijn eind 2016 bekend en we kunnen dan beter bepalen hoe wij de dienstverlening aan onze inwoners op dit onderdeel kunnen verbeteren.
Lees hier het Rapport klantonderzoek Wmo.
Verwante nieuwsberichten
- 5 dec 2018 Geen vragen stellen en toch geldbed...
- 27 jul 2018 Gemeente doet mee aan experiment in...
- 27 okt 2016 Uitkomsten van klantonderzoek Wmo b...
- 7 sept 2016 Meyra en Welzorg leveranciers Wmo-h...
- 11 dec 2015 Ouderen en digitalisering
- 9 okt 2015 Vraagtekens bij positieve uitslag W...
- 8 sept 2015 VVD Stelt vragen over gebruik eigen...
- 15 mei 2015 Uitvoering WMO in Alphen aan den Ri...
- 9 mei 2015 Open brief aan WMO Alphen
- 11 mrt 2015 Gemeente houdt tevredenheidsonderzo...